onsdag 27. januar 2010

Formstøpe telemarkstøvlene

Telemarkstøvler skal støpes etter foten, dette betyr at man varmer opp innerskoen og står oppi skoen en stund slik at den formes etter foten min. Dette var vanskeligere å få gjort en det høres ut... Først var vi innom Torshov Sport, men de skulle ha 750 kr for dette, noe som jeg syntes var helt ekstremt... så vi tok en tur på XXL, her var det gratis men de mente vi heller burde ta turen til Sportslageret for de hadde bedre utstyr... så vi dro dit, men de ville ha 200 kr for det, så da bar det tilbake til XXL hvor jeg fikk hjelp til å støpe skoene før instruktørtimen i dag :)

Først varmes innerskoen opp i ti minutter, dette var litt kjedelig å sitte og vente på, men jeg fikk kjøpt meg søte nye sokker fra Kari Traa:

Så måtte jeg stå i skoene i ti minutter... og det var ganske varmt... :)
Nå er skoene klare og brukte :) Vi hadde time med instruktør i kveld, så nå er vi ordentlig gode :)

Ingen kommentarer: