torsdag 29. september 2011

Hvor møter vi Gud?

Forrige helg var jeg på retreat (dvs si styremøte med en smak av retreat) for aller første gang. Vi hadde tidebønner, bibelmeditasjon og stille måltider. En måte å komme nærmere Gud i noen dager. Jeg er litt usikker på om det er denne måten som passer best for meg... Det er fint å sitte for seg selv og leste bibelen og tenke (eller meditere) over det man leser. Likevel varer ikke min konsentrasjon i alt for mange minutter om gangen. Men det som for min del føltes aller rarest var å være sammen med andre mennesker uten å ha lov til å snakke med dem. Jeg har alltid hatt problemer med situasjoner der jeg ikke har lov å prate, som f. eks. lesesaler, et sted der man også er flere sammen men man må være helt stille, dette takler jeg veldig dårlig.

I helgen som kommer nå skal vi på KRIK Villmarkstur i vestlandsfjellene på hesteryggen til islandshester. Dette gleder jeg meg veldig til!!! Spennende, ut i Guds frie natur sammen med andre kristne ungdommer. Frihet og vakker natur :) Jeg tror kanskje det er mer på denne måten jeg føler jeg kommer nærmere Gud... Se hvor vakker naturen er, hvor storslagent skaperverket er. Sitte sammen med andre mennesker og prate rundt et bål...

Men vi er vel alle forskjellige, og godt er jo det ;)
Bildet over ble tatt på en liten tur i området rundt der vi var på retreat, og jeg syntes denne roten var veldig pen :)

Ingen kommentarer: