mandag 22. mai 2017

7 måneder på vei

I dag er det 7 måneder siden lille Dingsen begynte å vokse inni meg. 
Jeg er blitt ganske stor og feit, har lagt på meg 11 kg, og håper det ikke blir så mye mer enn det. Heldigvis er Dingsen akkurat passe stor, får håpe hun holder seg slik :)

Vi begynner å nærme oss klare sånn praktisk. Greit å ha det på plass, så kan vi heller jobbe med det emosjonelle fremover. Det er mye vanskeligere. Hvordan blir man klar for noe slikt, ingen vet hva de går til og alle har helt forskjellige erfaringer å dele? Noen føder på vei ut hjemmefra, noen holder på en hel helg med pressing, noen sover hele natten nesten fra starten av, noen sover ikke i det hele tatt det første året, noen klarer å amme, noen klarer ikke å amme, vippestol er farlig, vippestol er bra, man skal bære i sele, nei man skal bære i sjal...

Da tar vi oss heller av det praktiske, så får vi heller ta det andre som det kommer ;)
Vogga, som morfar har laget og jeg lå i da jeg var bitteliten, er kommet på plass. Mamma har fikset og malt, og kjøpt inn søte babysengklær. (Tror noen begynner å glede seg til å bli mormor...) 

Jeg har vært på babypakker.no og bestilt alle gratisprøver man kan få :) Babypakker er praktisk og man finner forhåpentligvis ut hva man liker best. Og man takker ikke nei til ting som er gratis :)

Og hvem vil vel ikke ha disse kule foreldrene...? Blir helt sikker ikke flau over oss :)

BUMP

2 kommentarer:

Unknown sa...

Deilig med alt som er gjort! Alt det andre får man bare ta som det kommer og rope mayday når man evt trenger søvn :) Amming er litt vanskelig å få til i blant, men som regel finner man ut av det - og i verste fall må man bare begynne med flaske. Og det går jo greit det også :) Vi gleder oss over å bli tante og onkel - og dere har som tante og onkel en høy stjerne her❤️ Vi gleder oss til å se dere og Bumpen snart!

Andrea sa...

Men herlighet da! Se å få ryddet den hylla over babyvugga...! 😥😅