søndag 14. oktober 2012

Forandring fryder...

For et år, to måneder og en dag siden fikk jeg meg dreads. Dette var egentlig litt på impuls, men jeg ble ganske fornøyd. Problemet (eller egentlig problemene) med dreads er to ting:
  1. De må strammes til et par ganger i året... og det gjør helt utrolig vondt!
  2. De tar laaaang tid å tørke.

 Så nå som vinter og kulde er på vei igjen bestemte jeg meg plutselig en dag for at nok er nok, nå orket jeg ikke mer... og dreadsa endte sitt liv i dusjen:
Det var bare helt utrolig deilig å då vasket håret ordentlig på så lenge. Jeg dusjet og hadde i masse sjampo flere ganger, herlig!
Men nå har jeg kort hår... UÆÆÆÆ! 
Jeg fikke jo "reddet" en god del hår.... men det er fortsatt veldig kort. Og veldig ujevnt.... Og ingen frisører er oppe på kvelden, så jeg må vente med å få fikset det til etter jobb neste dag... Så da ble det lue på jobben ;)

 Hos frisøren, før klipp:
 Og slik ser det ut nå:

Spennende å prøve noe helt nytt, men litt skummelt også. Har fått høre at jeg ligner på mamma, farmor kjente meg ikke igjen og mange synes det er veldig fint og friskt.... Jeg får fortsatt litt sjokk hver gang jeg ser meg i speilet og det er veldig rart å riste på hodet og så står håret helt stille... men jeg venner meg vel til det etterhvert :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kledde du, Silje!!! Så utrolig tøft gjort. Klem Bjørg Marit