mandag 12. januar 2015

Et lite innlegg om SNØ

Jeg elsker snø!

Snøen er så hvit og ren og vakker. Den pakker hele verden inn og gjør de mørke vinterkveldene så mye lysere. Jeg gikk en tur ute nå nettopp og bare smilte for meg selv for byen er så nydelig. Snøen lå hvit, både på fortau og i gatene. Jeg bare elsker det.


Jeg kjenner gleden i kroppen hvert år når den første snøen kommer. Jeg gleder meg til å gå ut og leke i den. Ofte var vi de første til å løpe ut om morgenen og akte i bakgården der vi bodde før. Vi "voksne" lekte oss, mens barna sendte lengselsfulle blikk etter oss på vei til skolen :)

Jeg er også glad for at vi har hunder som elsker snø. De bader, dykker, snuser og ruller seg i snøen :)

Det er så mye gøy man kan gjøre når snøen kommer, stå på ski, slalom, langrenn, telemark, snowboard, langtur, kort tur, topptur, ake, bygge snømann, kaste snøball, gå turer mens det knirker deilig under føttene og bare nyte at vi fortsatt har noen dager med hvite vakre vintre.

Snart så er vel kloden så varm at snø bare er et vakt minne som de gamle prater om. Tenkt så trist den mørke vinteren i Norge hadde vært med bare regn og mørke... Snøen lyser opp verden og gjør den til et bedre sted :)

Ingen kommentarer: