torsdag 12. juni 2008

"Jeg handlet i nødverge..."

Vi husker vel alle Ali Fahra som ble slått ned 6 august i fjor. Nå er den tiltalte i retten og nekter all straffeskyld, for han mener selv at han handlet i nødverge... hans egen forklaring av situasjonen er:

"- Sola skinte. Jeg hadde vært på jobb og en kompis ringte og spurte om jeg ville spille bordtennis i parken, forklarte han. Men bordtennisbordene viste seg å være opptatt av andre. Dermed startet de å spille fotball i stedet. Han forklarte at ved et uhell skjøt han ballen høyt i været. Den landet evd siden av Ali, Kohinoor og det lille barnet.- Da sa Ali Farah fuck you, fortalte han.- Jeg sa da fuck you tilbake, sa 23-åringen i retten. Tiltlate forklarte videre at han tok ballen og gikk, men at Ali Farah kom gående mot ham. - Jeg ble redd, og slo ham, sa mannen i Oslo tingrett.Farah ble slått i ansiktet med knyttet neve. Han datt bakover og slo hodet i bakken."
Sitatet er hentet fra www.dagbladet.no

Nødverge...?

1 kommentar:

Bjørg Marit sa...

Hvis en skal legge det lille avsnittet til grunn så kan eg vell ikkje sei at det er det eg har lært er nødverge!