tirsdag 23. februar 2010

Curling

Nå er vi over halvveis i OL og Norge har jo gjort det stort sett bra til nå, selv om det selvsagt har vært noen skuffelser. Jeg er ganske hekta og sitter klistra til TVen hver kveld og kanskje litt om nettene også :) Og det jeg kanskje liker aller best, i tillegg til skiskyting, er curling:
Jeg ble hekta på curling i forrige OL, da jeg kunne se opp til tre kamper om dagen, noe som er ganske mye siden de varer i opp til tre timer.. :) Og gledet meg masse til å følge de norske gutta i OL i år, selv om ikke Pål Trulsen er med denne gangen.
Norge er nå videre i curling, før de er ferdige med alle kampene i de innledende rundene. Da er de altså blant de fire beste allerede, og det blir spennende å se hvilken plass de tar til slutt. Jeg håper på gull :) men Canada er en vanskelig utfordrer, og dette er kanskje ikke så rart med tanke på at det finnes en million curling spillere i Canada, kanskje bare rundt tusen spillere i Norge, så da bør jo det canadiske laget være litt mer proffesjonelt. Norges curlinglag er faktisk blant få utøvere i OL som ikke er proffe. De har alle andre jobber i tillegg til curlingen, og gjør dette på fritiden sin. Mens andre lag som f.eks Kina trener hver dag, hele dagen i hele uka. Mens Norge ikke har sponoserer en gang og måtte betale for de utrolig kule buksene sine helt selv. Men jeg tror dette var et veldig bra valg, for ingen andre har fått så mye oppmerksomhet for draktvalget enn disse gutta. Jeg synes buksene er dritkule og synes curlingutta skal ha all ære for dette vågale valget. Og nå ser det jo ut som om de har fått en sponsor også, fantastisk.
Hurra for curlinggutta og lykke til med å ta et nytt gull for Norge!!

Btw: Det er en curlinghall her i Oslo, jeg har testen den en gang og det var faktisk ganske gøy, men og mye vanskeligere enn det ser ut ;)



Ingen kommentarer: