søndag 21. februar 2010

Gøy i snøen :)

Snøen ligger fortsatt og det har snødd i flere dager, så det må jo utnyttes :) Og dette er blitt vinteren for å prøve nye ting. Tidligere i vinter kjøpte vi oss telemarkski og prøvde oss på dette for aller første gang. I dag stod snowboard for tur... Jeg har ikke prøvd snøwboard siden en ustødig tur, som endte i et tre, da jeg gikk på videregående. Samme med Hans Øyvind, selv om han absolutt var bedre enn meg da også. Så dette var veldig spennende, nesten litt for spennende.
Vi prøvde oss forsiktig i den bitte lille bakken ved teppe/båndheisen i Tryvann, noe som egentlig ikke var så vellykket siden folk så rart på oss og lo litt av oss etter masse fall og en liten krasj med en liten litt forskrekket jente... -stakkar- Det kom til og med en mann og lurte på om han kunne ta et bilde av meg, og spurte hvor jeg var fra. Jeg vurderte å si at jeg var dansk... men innrømte at jeg var fra Norge, noe som gjorde denne mannen meget overrasket og jeg prøvde å forklare at dette var min aller første tur på brett.
Etter å ha øvd oss litt begynte Hans Øyvind å føle for litt større utfordringer og dro meg med i Tårnbakken. Dette er en grønn løype, så den er jo for nybegynnere, men den er litt skummel og lang. Jeg falt ca 25 ganger de første 25 metrene, men så løsnet det plutselig og jeg klarte å ta meg relativt kontrolert ned bakken. Etter bare en liten tur ut i grøfta. Ingen krasj her, jeg klarte til og med å komme meg av og på heisen uten nevneverdige problemer eller fall :) Gøy!

Ingen kommentarer: