onsdag 6. april 2011

Tester skitrekk: Hafjell

Etter å ha jobbet i Tryvann noen år så er det spennende å reise til andre skitrekk i Norge og sammenligne. I helgen var vi en tur i Hafjell, noe som begynte veldig bra med at jeg fikk frikort siden jeg jobber i Tryvann. Snille Hafjell!!!
Hafjell er jo mye større enn en Tryvann, det skal de ha :) Og de har gondol (som riktignok falt ned en gang i vinter da en heisekrane jobbet litt for nerme banen...) og det gjør jo at det ikke er så mye kø, selv ikke på en søndag.
Forholdene i bakken: her må jeg si at Tryvann er mye bedre, i hvertfall i år. Det er MYE mer snø i Tryvann, både i og utenfor løypene. Vi måtte passe litt på i Hafjell for flere steder var det snøfritt i løypene. Litt slitsomt. Dette lover ikke særlig godt for påsken hvis været fortsetter å være så varmt og fint.
For telemarkski må jeg si Hafjell passer veldig fint. Bakkene er lange og bree, så jeg får øvd meg godt på svingene og ble god og sliten i låra. Fin utsikt er det også:
Konklusjon: Vi hadde en flott dag i Hafjell på søndag, men det kunne gjerne vært litt mer snø.

Ingen kommentarer: