mandag 6. juni 2011

Madrid -en nydelig by-

Etter en bra sesong på Tryvann vant vi kassejentene (+ Christopher) en tur til Madrid. Dette er en vakker by. Her er jeg på Calle del Arenal.
Det er mange veldig vakre bygninger i Madrid, noen kanskje litt overpyntet, men det er jo litt fint:
En av grunnene til at vi reiste til Madrid var for å stå ski i innenderørs-skianlegget Snowzone. Ikke akkurat kjempe stor bakke, men imponerende til å være inne. Jeg koste meg masse!!
Meg foran Palacio Real:
Den ene morgenen gikk vi på kakaobar, Chocolateria San Gines, og hadde chocolate con churros. Veldig god, veldig tykk kakao.

Plaza de la puerta del sol, med bjørnen og treet som er symbolet på Madrid:
Vi fikk en dag i tivoli også, her leker vi:
Den heftigste berg-og-dal banen jeg har tatt ever:
Parque del Retiro, en nydelig og stor park midt i Madrid:
Palacio de Cristal:
Vi spiste mye god mat, her er den kuleste Cesar Salad jeg har sett:
I Madrid finnes også verdens eldste restaurant, El Botin. Bygget er fra 1500-tallet og kjelleren er trolig orginal. Bygget har vært in og restaurant siden 1725, og ovnen der de steker maten er orginal. Ernest Hemingway spiste her, og hans yndlingsrett (Helstekt spedgris) er fortsatt på menyen. Maten var god nok den, men litt kjedelig, den er veldig tradisjonel med stort sett bare kjøtt og potet. Det aller dyreste på menyen var Baby Ål og den kostet 99 euro...

Vi var ikke helt mette etter restauranten og gikk derfor på mat-marked. Stilig, et helt marked full av boder med ulik mat. Jeg spiste en utrolig deilig sjokolade-dessert og gode jordbær :)

Ingen kommentarer: