fredag 13. juni 2014

Svar fra Bufetat... eller noe ihvertfall


Det er nå tre måneder siden vi sendte søknaden om adopsjon videre til Bufetat for endelig godkjenning, evt ikke godkjenning. Og vi har gått og ventet i spenning ganske lenge... Jeg trodde det kom til å ligge et brev i postkassen da jeg kom hjem fra USA... men det gjorde det ikke.
Jeg har sjekket postkassen med spenning nesten hver eneste dag og tenkt at nå må det komme snart...

Og idag lå det et brev fra Bufetat i postkassen. Det boblet litt i magen. Det var et lite brev, kjentes ut som det bare var et ark inni det. Jeg tenkte at hvis vi blir godkjent så burde det være en større konvolutt og begynte med en gang å kjenne frykten for at vi faktisk ikke ble godkjent som adoptivforeldre...

Jeg åpnet brevet i heisen på vei opp til leiligheten. 
Og i brevet står det:
"Vi har vurdert at det er behov for å sende sosialrapporten til vår rådgivende psykolog for uttalelse."

WHAT!
Hva betyr det da? Er de usikre på om vi passer som foreldre? Er de usikre på om vi er stabile i hode? Hvordan kan en psykolog vurdere oss bare ved å lese andres mening om oss..? Og hva betyr det for prosessen... blir det ekstra måneder med venting? Kan vi ende opp med å ikke bli godkjent...? 

Kjenner jeg ble litt stressa av dette. Men det er jo egentlig ikke noe å gjøre med et... vi får bare vente på hva psykologen sier. Men har litt blandede følelser for dette. 

Ingen kommentarer: