lørdag 20. juni 2015

Tigerspranget - Oslo Sommerpark

Det er endelig sommer og man kan gjøre spennende uteaktiviteter :)

Vi tok en tur opp i Oslo Sommerpark og testet ut den nye attraksjonen der: Tigerspranget!

Man klatrer opp en lang stamme på ca 25 meter, står på en bitteliten platform og så hopper man :)

Hans Øyvind i farta: 

Hanna balanserer på tretoppene :)

Og meg dinglende høyt over bakken :)

Det var veldig gøy. Jeg hoppet to ganger. En gang var jeg festa på magen, og den andre gangen var jeg festa på ryggen. Det var litt skummelt, særlig når man klatrer oppover, det er ganske mye høyere enn man ser fra bakken. 
Det vingler litt når man kommer opp... det er litt skummelt når man står på tuppen og skal hoppe, men så er det egentlig bare gøy. Man faller litt i fritt fall og så slippes man rolig ned på bakken. Første gang var jeg så skjelven i beina at jeg sank rett sammen som en sekk da jeg landa, men andre gang klarte jeg å blir stående. 

Om du skal prøve å anbefaler jeg å feste den på ryggen. Det er litt skumlere for da henger tråden bak og man har ikke noe å holde i. Litt mer kick :)

Ingen kommentarer: