fredag 19. juni 2009

limited edition

Det er noe med ordene "limited edition" som gjør at vi bare må ha det. Nesten uansett hva det er, så må vi ikke la sjansen gå fra oss... det er jo begrenset hvor mange som får tak i det, da må i hvert fall jeg sørge for å ha en, eller kanskje to...

Jeg sier ikke at jeg MÅTTE ha dette dopapiret fordi det er limited edition, jeg kjøper stort sett alltid dette merket. Men siden de i det hele tatt gidder å srive at det er "limited", så lurer jeg på om dette kommer til å selge enda bedre? Virker det på dopapir også?

Dette er litt som når det står max to per kunde i en reklameavis, da kjøper alle MINST to, aller helst prøver de å snike til seg litt ekstra. For siden de ikke får kjøpe mer så må det jo være et så bra tilbud at jeg må få tak i mest mulig. Jeg kjenner på det selv også. Da årets, eller nå er det kanskje forårets, 71 grader nord jakker kom ut, så var det bare et begrenset antall og alle jakkene var numerete. Jeg kjente at jeg hadde virkelig lyst på en slik. Både for jeg likte fargene veldig godt, men også fordi det var begrenset antall. Selv om disse var nesten dobbelt så dyre som de vanlige Bergans jakkene, og helt ærlig så kan ikke jeg se forskjell på de ofisielle 71 grader nord jakkene og de andre.

Jeg tror dette er et utrolig bra salgstriks som får kundene til å hoppe på før de egentlig har tenkt gjennom om dette faktisk er noe de trenger. Er det begrenset så må man jo slå til med en gang, man har ikke tid til å se om man allerede har det samme hjemme, eller om man faktisk har penger til det på kontoen. Man hopper bare i det, og så kan man jo ikke angre etterpå, for nå er man jo en av de få "heldige" som faktisk klarte å skaffe seg produktet før de gikk tom.

1 kommentar:

Merethe sa...

Jeg kjøpte statoil sin "limited edition" - kaffeavtalekopp. Den er svart med flammer på. Veldig kul:) Men jeg skjønner ikke akkurat hva som er så limited med den, for den er over ALT i Statoilbutikken. Den vanlige, hviten koppen er vanskelig å finne i flammehavet!

Kaffen er nok like god i begge koppene:)