fredag 28. november 2014

Søknad trukket tilbake...


Da ble det full stans i adopsjonsprosessen.
Søknaden ble i dag trukket tilbake da Oslo Kommune bestemte at de likevel ikke vil anbefale at vi blir godkjent som adoptivforeldre.
Grunnen er at vi, eller rettere sagt jeg (Silje), ikke har lyst nok - etter deres mening.
Jeg innrømmer at følelsene mine svinger, at jeg noen ganger gledet meg helt villt og var klar til å innrede barnerommet, mens jeg andre ganger var usikker og syntes dette virket veldig skummelt. Men alt i alt så vil jeg jo adoptere, og synes dette er fryktelig trist. Vi begge syned dette er fryktelig trist.

Hva som skjer nå og hvor veien går videre er usikkert.

Vi har ikke gitt opp. Fra februar er det BUFETAT, og ikke kommunene, som skal ha ansvar for adopsjon, og vi kan da søke igjen... Men dette har allerede vært en lang og tung prosess, halvannet år som ikke har ført til noe som helst. Det er slitsomt. Og tanken på å vente enda flere måneder før vi i det hele tatt kan begynne på ny, helt fra starten igjen... Nesten to år og så helt tilbake til nullpunktet, hvor vi må hente inn fødselsattesater, vielsesattest og gjennom nye intervjurunder med nye folk... den tanken er ikke fristende akkurat nå. Men om vi skal komme i mål en gang, så er det bare å hoppe i det igjen, det er jo snakk om resten av livet, så da er jo ikke et år eller to så mye.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kjære dere! Så trist! Men prøv igjen i februar med nye folk å snakke med. Skulle ikke tro de dere har snakket med har vært foreldre selv. Klart det er skummelt! Klart følelsene kan svinge, men gleden over barnet overskygger jo alt når det er der. Men også nå kan jeg rive meg i håret i blant, men elsker guttene likevel. Håper dere klarer å legge skuffelsen og sorgen bak dere, og samle krefter i jula til å begynne på nytt! Vi gleder oss veldig til å se dere.