fredag 22. august 2008

Heia Norge!!

Så du hånballkampen i går? -Det er den mest spennende kampen jeg har sett i hele mitt liv :)
Det er to minutter igjen, og Norge leder med tre mål... Komentatorene tror vi skal vinne, og de norske på tribunen høres også ganske sikre ut. Kanskje det er derfor de norske spillerene slapper litt av, hvem tar vel igjen tre mål på to min? Men så får vi en skrittfeil, og Sør-Korea får ballen og scorer, så snapper de ballen, og scorer igjen.... pluttselig er vi bare forann med et mål og det 25 sekunder igjen. PANIKK!! Norge ta timeout, og Marit Breivik sier at de må passe på! Men Sør-Korea får tak i ballen og utligner med et langskudd, det er nå fire sekunder igjen av kampen. FIRE SEKUNDER. Sør-Koreanerene jubler for ekstraomganger, og det ser ut som alle tror kampen er over, men Norge får ut ballen og sender den frem til kapteinen, Gro Hammerseng...sekundene tikker fortsatt, men hun kaster ballen og den går i mål. MÅL!!! I aller, aller siste sekund. Hurra for Gro og hurra for Norge! Det blir helt stille... var kampen over? Rakk vi det? Pluttselig jubler Norge, JA, det ble godkjent! Sør-Korea sin trener eksploderer, dette vil de ikke godta. Kampen var over mener de. Norge går inn i garderoben, fortsatt litt usikre på om de har vunnet... Sør-Korea nekter å forlate benken, de vil ha ekstraomganger. Men sekretariatet gir seg ikke, målet forblir godkjent. Så legger Sør-Korea inn en formell klage, og denne må også behandles, men de fikk avslag. HURRA! -dette er nesten mer spenning enn jeg klarer.

Dette var stilig! Nå er det finale, gull eller sølv og det er vi fornøyd med uansett! -selv om gull alltid er aller best. Jeg er glad målet ble godkjent. Gro hadde kastet ballen før klokken tikket over på 30min, så ballen var i lufta. Spørsmålet er om den passerte mållinja eller ikke... det er det vel vanskelig å si helt sikkert. Men man kan jo uansett ikke blåse av kampen mens ballen er i lufta på vei mot mål, det synes i hvet fall ikke jeg! :)

Ingen kommentarer: