onsdag 1. oktober 2008

Middagstips: Kylling og nuddel -wok

En av Siljes spesialiteter:


  • 2-3 kyllingfileter
  • 3 gullerøtter
  • 1 rød paprika
  • 1 bunt vårløk (4-6 stk)
  • sukkererter
  • nudler (250 g)
  • sojasaus -mørk
  • chillisaus om ønskelig

  1. Kok vann til nudlene og la de ligge i det varme vannet
  2. Skjær grønnsakene i avlange biter (som på bildet), og kylling filetene i strimler.
  3. Varm opp wokken, eller stekepanna, full styrke.
  4. Fres vårløken i et min, og legg den langs kanten (Bruke gjerne en liten plate dersom du har stekepanne)
  5. Fres gullerøtter og paprika i 2-3 min, og legg det langs kanten også.
  6. Stek kyllingen, da på litt lavere varme. Gjerne bare noen strimler om gangen, slik at du ser de blir gjennomstekte. (dersom jeg lager til mangen, så hender det at jeg steker kyllingen litt først, for dette tar litt tid)
  7. Bland alt i wokken, og ha på 2-3 ss med sojasaus, og bitte litt chillisaus for å få en sterkere smak.
  8. Så har du nudlene oppi og blander inn, og til slutt sukkerertene for da er de fortsatt litt "krispi" når du serverer. Bland godt og varm alt opp. Dersom det blir litt tørt, så ha i mer sojasaus.

Enjoy!

3 kommentarer:

Mai Kristine Vik sa...

Nam! Dæ hørtes å såg godt ud:)

Anonym sa...

Kass nudler er det du bruker?

Silje+Hans sa...

kinesiske eggnudler, jeg kjøper ofte ica sine, de er veldig gode. Blue dragon har også gode, men de er litt dyrere