tirsdag 19. januar 2010

Filmanmeldelse: it's Complicated

For å si det helt enkelt så var denne filmen overraskende morsom.
Jeg var på denne filmen i dag kl 18.30, vi lurte litt på om vi trengte å bestille billetter på forhånd, men gikk ut fra at det ikke var nødvendig på dette tidspunktet på en helt vanlig tirsdag. Man bruker jo å være nesten alene i salen... men den gang ei... Salen var helt full og vi fikk ikke sitte sammen engang... Da vi kom inn i salen forsto vi fort hvorfor, der var nemlig hele Oslos "vi over 60" samlet. Jeg tror vi var de eneste uten grått hår i hele salen :) - så det er de gamle som går på kino kl halv sju :) vi ser dem bare ikke, for jeg tror det er første gang jeg har gått og sett en "voksen-komedie" som denne.

Filmen handler om Jane Adler (Meryl Streep) som er skilt fra mannen hun var gift med i 20 år som nå pluttselig viser interesse igjen. Dette høres kanskje ikke så spennede ut i utganspunktet, men filmen er til tider veldig morsom. Man kan vel si at det er litt "voksen" humor, og en litt eldre måte å se livet på enn slik det er i de filmene jeg vanligvis ser, men jeg syntet så absolutt at denne filmen var overraskende bra.
Terningkast:




Ingen kommentarer: