lørdag 9. januar 2010

Gjesp eller hjesp?

Vi spilte scrable her om dagen. Det første ordet ble snø, noe som vi tenker en del på om dagen :) Etterhvert i spillet kom vi opp i en diskusjon, jeg er selv litt dårlig på gj/hj reglene, men mente at gjesp (som i det man gjør med munnen når man er trett) skrives med GJ. Hans Øyvind var skeptisk, og mente det var HJ, som i hjesp. Jeg søkte på det på sol, og fikk mange treff både med gjesp og hjesp, så da virker det som andre også sliter litt med dette ordet.

Noen som vet? eller tror de vet?
(jeg har slått det opp i ordbok nå så jeg vet det.... :)

12 kommentarer:

Ingunn Sofie sa...

Gjesp høres rett ut! uten for å virke for påståeli...

Anonym sa...

GJesp Gjesp gjesp
ingen tvil i min hjerne

Bjørg Marit sa...

tror nok gjesp eg og!!

Marie sa...

Gjesp. Jeg ville i alle fall ikke ha skrevet hjesp.

Siri og Jørgen sa...

Eg har alltid innbilt meg at det er gjesp...!

Randi sa...

Det e gjesp :)

Anonym sa...

Garantert gjesp!

Monica sa...

det er gjesp :)

Silje+Hans sa...

oj :) det ble mange som kommenterte dette, og alle har riktig, det er gjesp!

Andrea sa...

Gjesp ja. Hallo HØ!?

Hallgrim sa...

Må du vere snill me mannen din Silje:) Minne om diskusjonen æ og Jan Ottar ha om man kunne skrive møk eller ikkje.

Hallgrim sa...

Trygve kom ein gong med ordet duesæd som va så bra at d måtte vi berre godta sjølv om fugla ikkje produsere sæd. artigaste i Scrabble e jo diskusjonane om rare ord