fredag 20. november 2009

Filmanmeldelse: New Moon

I går, vel egentlig i dag, kl 00.01 var vi på premiere på den andre filmen i Twilight sagaen: New Moon. Vi hadde begge lest boken på forhånd, Hans Øyvind leste alt han klarte og ble ferdig med boken en time før filmen startet :)

Filmen ble vist på Ringen kino, i alle salene, så da vi kom til kinoen var det helt fullt av Twilight fans. Det var nok en tydelig overvekt av jenter, men tror Hans Øyvind klarte seg fint... :) Siden det var premiere så fikk vi også tre plakater fra filmen, gøy! Min favoritt ligger øverst, håper på å få henge den opp på soverommet, men tror ikke det blir så populært :)

Filmen handler om Bella, som er forelsket i Edward, og han er en vampyr. Han er også forelsket i henne, men er redd for at hun skal bli skadet og velger derfor å reise i fra henne, for hennes eget beste, tror han. Bella går inn i en dyp depresjon, men klarer til slutt å få seg en sol i tilværeslen, selv om savnet fortsatt er der. Solen hennes blir Jacob, en indianer som også viser seg å være en varulv, og varulver er vampyrers naturlige fiende..... spennende!

Jeg ble veldig begeistret for filmen, den er absolutt bedre en den første, det var alle vi seks som så den sammen enige om. Og så er det jo noe med å være på en premiere, alle er veldig klare for å se filmen og alle gleder seg masse, derfor blir stemningen god. Folk klapper og fniser og kommer med små hvin når kjekkasen Jacob vrenger av seg t-skjorta.... :) Må innrømme at jeg hvinte litt selv også, og Hans Øyvind himla med øynene over oss jentene.

Jeg likte ikke så godt at de endret en god del sammenlignet med boken, noen hendelser kommer i helt feil rekkefølge. Jeg er heller ikke så veldig begeistret for Edward, han er litt for alvorlig, de får liksom ikke fanget alt det koselige mellom ham og Bella i filmen. Men Jacob var veldig bra, og utrolig søt og kjekk. De andre skuespillerene har også bedret seg fra film en synes jeg. Den aller beste var Aro, fra Volturi familen, han var perfekt, "facinating!". Alt i alt var dette en bra film, det mener Hans Øyvind også, selv om han ikke er helt like begeistret som meg. Vi er litt uenige om terningkastet, men jeg gir den fem og HØ fire.