torsdag 19. november 2009

Twilight

- Spennende -
Noen sa til meg at dersom jeg likte Harry Potter bøkene, noe som jeg så absolutt gjør, så kom jeg også til å like Twilight sagaen, noe jeg også gjorde. Jeg må vel innrømme at jeg liker Harry Potter litt bedre, for JK Rowling er tidenes forfatter, men denne serien er like spennende og jeg er helt hekta.

Bøkene handler om Bella som forelsker seg i vampyren Edward og i tillegg blir bestevenn med en varulv... vel... hele historien er meget uvirkelig, men alikevel veldig fengende og jeg har ikke klart å legge bøkene fra meg. Det endte med at en morgen kom jeg nesten en time for sent på jobb fordi jeg ikke klarte å slutte å lese...ops!

Så hvis du ikke har lest disse bøkene enda, så er det virkelig til å anbefale. Noen sier at denne serien er litt mer for jenter, og det er kanskje litt sant siden hovedpersonen er en jente, men HØ liker bøkene godt han også. Vi gleder oss masse til premiere på film nr to i natt kl 00.01 :)

2 kommentarer:

Hallgrim sa...

Då får æ stole på Hans Øyvind, for æ lure på ka æ ska lesa i jula. ska begynne på Johan Harstad si andre bok no.

Hallgrim sa...

Ferdig! Må innrømme at æ vart litt skuffa over slutten. Enig me at bøkene va vanskele å legge fra sæ, men ette å ha lese dei satt æ igjen me at æ ikkje ha lese noko lell. Det skjedd jo egentle fint lite på alle dei mange sidene! Når d bygga sæ opp litt te eit slags klimaks så dappa d så fort tå igjen.

Men i motsetning tå ka mange sa, så likte æ mestå den siste boka best, sjøl om den va desidert mest overdreve, men og minst klisjeaktig.

Harry Potter går bøkene ein høy gang, men æ vil te slutt anbefale ein forfatter som hette Bull Hansen. Særle Lushons Plater serien, dystert, trist, men sjukt bra skreve.