fredag 30. november 2007

Oslos beste deltidsjobb?

Å kjøre trikk er fortsatt gøy! Etter å ha jobbet som helgedagsbetjening i over ett år har jeg fortsatt ikke blitt lei. Jeg jobber fast 2 av 3 helger, men kan om jeg vil/trenger kan jeg jobbe sent eller tidlig, 7 dager i uken. Lønna er god, arbeidsmiljøet er bra og jeg treffer mange hygglige (og noen uhyggelige) folk. Men hovedsaken er jo at jeg får kjøre det største kjøretøyet som fins på norske veier, 64 tonn fordelt på 33 meter. Og til høsten vurderer jeg jernbanehøgskolen, behovet for lokførere er jo som kjent stort...

1 kommentar:

Jan Ivar Vik sa...

Det hadde vært moro med en "hvordan lære å kjøre trikk på 1-2-3"-guide, illustrert med bilder fra cockpiten. Og gjerne noen gode trikkehistorier. Det er alltid moro, enten selvopplevd eller de du hører fra de andre førerene :)