torsdag 29. oktober 2009

Herren er min hyrde

Salme 23
"Herren er min hyrde,
jeg mangler ingen ting.
2 Han lar meg ligge i grønne enger;
han fører meg til vann der jeg finner hvile,
3 og gir meg ny kraft.
Han leder meg på de rette stier
for sitt navns skyld.
4 Selv om jeg går i dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke for noe vondt.
For du er med meg.
Din kjepp og din stav, de trøster meg.
5 Du dekker bord for meg
like for øynene på mine fiender.
Du salver mitt hode med olje,
mitt beger flyter over.
6 Bare godhet og miskunn
skal følge meg alle mine dager,
og jeg får bo i Herrens hus
gjennom lange tider."

Dette er en flott salme, det er ikke rart det kanskje er den mest kjente. Bildet over henger på veggen i stuen vår, og det får meg til å tenke på denne salmen. Tar vi imot Jesus som vår hyrde så mangler vi ingenting, skulle ønske jeg kunne se det alltid. Jeg har Jesus som min hyrde, så jeg trenger ikke noe mer. Han gir meg den hvile og kraft jeg trenger.
Gud er god og Hans godhet og miskunn skal følge meg alle mine dager. "Følge" - en kjærlighet som følger etter meg, en oppsøkende kjærlighet som jeg ikke kan gå fra siden den følger etter. Dette er flott!

Ingen kommentarer: