lørdag 29. juni 2013

Masse lesestoff


Vi har nå meldt oss inn i Adopsjonsforum og har akkurat betalt første forskudd for adopsjonen. Dette er et (det minste) av tre forskudd som man betaler for å få hjelp til adopsjonsprosessen. Når dette er betalt vil de sende beskjed til sosialkontoret og da er det kanskje ikke så lenge til vi er i gang med sosialrapporten. Jeg gleder og gruer meg litt til denne de skal gjøre denne rapporten med oss... Gleder meg fordi det er fint med alt som gjør at vi kommer oss videre i prosessen og gruer meg fordi noen skal komme hjem til oss og undersøke oss på alle mulige måter og vurdere om vi er egnet til å få barn. Dette er egentlig ganske skummelt. Tenk om de skulle si at vi ikke passer til å få barn, jeg tror ikke det ville være en veldig enkel beskjed å få. Jeg håper jo selvfølgelig at dette går bra, og tror vel egentlig det, men det er fortsatt skummelt å bli vurdert på en slik måte. 

Vi må ihvertfall forberede oss så godt som mulig til denne prosessen. Vi har fått masse lesestoff i posten fra Adopsjonsforum. Nå har vi også fått vite at vi står på venteliste for adopsjonsforberedende kurs denne høsten, og om vi ikke får plass nå i høst så vil vi bli tilbudt en plass på kurs til våren. Det er supert, da har vi det på plass også :) 

Ingen kommentarer: