søndag 12. januar 2014

Søndag i Oslo

I dag var det en nydelig søndag i Oslo. Det er syv minus og et par centimeter snø. Perfekt! Anne ville ha oss med på museum, noe Hans Øyvind ble veldig glad for :) Bymuseet er stengt, så derfor endte vi på Vigelandsmuseet, som også er ganske fint. 

Oss tre på tur:

Monolitten er vel kanskje den kuleste tingen i hele parken, den er ganske fascinerende. Tenk at 3 personer brukte hele 13 år på å gjøre denne ferdig, man må ha tålmodighet for å jobbe med steinhugging!

Etter å ha kikket på museet så måtte vi jo en tur ut i selve parken og se på resultatet også. Kaldt men en utrolig fin dag :)





 Etter å ha hatt den kulturelle delen så måtte vi prøve neste sted i Lysløypa. Vi endte opp med å ta kaffe og kake på Kaffegutta på Torshov. Da vi kom inn var det nesten helt fult, vi fikk det siste ledige bordet, men det var bare to stoler. Anne gikk bort til en mann som satt alene ved et bord, han hadde hansker og lue på den andre stolen, men vi så ingen andre der, så hun spurte om hun kunne få stolen. Mannen sa "Nei", for han hadde ikke noe annet sted å legge hanskene. SERIØST!!! Sånn kan man ikke si til folk. Dette var den siste ledige stolen i hele lokalet, og han skulle bruke den til HANSKENE!!! Jeg fyrte meg opp og for bort til mannen, klar for å kaste hanskene i ansiktet på ham. Jeg spurte først fint om å få stolen, han så litt motvillig ut, men sa ja til meg.... så vi fikk stoler alle tre :) Men herlighet sånn kan man ikke gjøre, jeg er nesten litt skuffa for at han ikke sa nei til meg også, jeg var superklar for å ta han skikkelig :)

Men uansett, vi prøvde kaffe og kake på Kaffegutta. I Lysløypa får vi to for en på kaffe og kake, vi var ikke sikker på om det kun var svart kaffe og den billigste kaken, men her var de faktisk veldig snille og vi fikk velge fritt mellom all kaffe og kake. Jeg tok latte og vaffel og HØ cappuchino og noe vi tror var en eplekake. Kaffen var veldig god, vaffelen helt ok, eplekaken var god, kanskje litt søt. Men alt i alt, god service og god mat. Vi kommer gjerne igjen.


Håper du også har en strålende søndag :)

Ingen kommentarer: