torsdag 21. februar 2008

Besøkende fra hele verden...nesten :)

Det virket gøy å sjekke hvor mange som faktis er innom bloggen hver dag, så jeg brukte oppskriften til Jan Ivar (tusen takk foresten!) og vi har nå fått oss statcounter, og det er veldig gøy. Nå ser vi hvor mange som er innom hver dag og vi kan også se hvor i verden de logger seg på fra. KULT! Jeg ble overrasket over at vi faktis har besøkende fra nesten hele verden... Og vi kjenner ikke folk i alle disse landene en gang (Bare Peru, regner med at det er du Elisabeth ;) Mange havner nok innom helt tilfeldig, og er ikke inne i fem sekunder en gang, men vi har hatt seks besøkende som har vært innom i over en time... Og dette er bare på de tre siste dagene. Vi har også en synlig teller på siden som teller alle unike besøkende, og den er helt nederst på bloggen. I skrivende stund har den akkurat komt til 75 stk, og det er på tre dager. (Vi startet å telle 19 februar) Ikke så bra som en annen blogg jeg ofte er innom (familienvik.no), men det er en god start og vi er meget fornøyde!!

En ting til, siden det er besøkende fra hele verden, så lurer jeg på å begynne å skrive på engelsk... hadde det vært dumt for dere som helst leser norsk? Er det foresten noen som vet om det er mulig å ha et sånn norsk og engelsk flagg i toppen av bloggen, slik at det går ann å velge hvilket språk man vil ha den på...?

4 kommentarer:

Marie sa...

Jeg klarer å lese engelsk. Statcounter er morsomt, jeg har hatt det lenge selv. Er OFTE innom og sjekker hvem/hvor mange som er inne :)
(nå kan dere lagre mitt navn, så kan dere se hvor ofte jeg er inne :) )

Anonym sa...

jeg syns dere burde skrive enkelsk. Det er vel coachsurferene deres som googler dere tenker jeg.

Jan Ivar Vik sa...

Ingen vits å skrive engelsk. Bare se på prosentandelen av norske/utenlandske besøkende. For vår del er 93% av besøkende i Norge.

Alternativt kan dere bare lage en egen seksjon for de coachsurferne som måtte være innom bloggen deres. Eller bare ha en ny avstemning oppe til høyre for norsk/engelsk :)

Men det dere i alle fall bør gjøre er å kvitte dere med den irriterende koden man må skrive inn for å legge igjen kommentarer. Jf. dette innlegget mitt :)

Elisabeth sa...

Den (de) besøkende fra Peru er nok meg, ja.. ;)