mandag 25. februar 2008

Den som var en pusekatt...

Av og til skulle jeg ønske at jeg var en pusekatt... Tenk å kunne ligge å sove hele dagen, uten hverken dårlig samvittighet eller en eneste bekymring. Det hadde vært deilig.
Ingen kan nyte livet som en katt kan

Katter kan det med å ha de komfortabelt :) de legger seg akkurat der de trivest best, gjerne mykt og varmt. De ligger og vrir seg til de finner den perfekte stilling og slik kan de ligge i timesvis uten annet enn å gløtte litt med det ene øyet for å se hva som skjer.
Katter er smarte de! Ikke som hunder, katter er alt for smarte og selvstendige til å la et menneske styre. Katter er et av de vanskeligste dyrene å trene opp, dette er ikke fordi de er dumme, men fordi en katt aldri kan synke så dypt at de lar seg kjøpe av ros og litt godteri... Men katter er koselige også, jeg smelter litt når en av kattene kommer og gir meg en suss på nesen og gnir pannen sin mot min mens den maler :)

Katter er selvstendige, vakre, smidige, smarte, søte, gode og myke. Dersom en katt ikke er fornøyd med tilværelsen så sier den fort i fra (MJAU!), så kommer eieren løpende for å finne ut hva som er galt... For lite vann? mat? kanskje den trenger litt kos, eller kanskje den bare vil ut en tur... :) Katter vet hvordan de skal få det som de vil.

Tenk å være en katt... :)

4 kommentarer:

Mai Kristine Vik sa...

He tenkt same tanken æg ao:) Virke digg å vær katt...

Jan Ivar Vik sa...

Å, men Mai Kristine... Du er jo pusen min :)

Silje+Hans sa...

ååååå :) får nesten hull i tennene :)

Anonym sa...

Nåvel. Hvilken katt var den forrige som vant en Nobelpris? Hvis de hadde vært særlig smarte var det dem som fant opp mobiltelefonen og WC, men neida. Mjau og piss i sandkassene.