fredag 22. februar 2008

Påskeegg....negativt?

Vårt Land hadde for noen dager siden et innlegg om påskeegg og at vi kjøper alt for mye snop i påsken. Salget på godteri går opp med ca 30% rundt påsketider. Dette var ikke bra mente "ekspertene". Jeg må si at jeg blir litt lei meg, hvorfor skal påskeegg være negativt? Jeg synes det er koselig med påskeegg og det er jo begreneset hvor mye snop en kan få presset inn i et normalt stort egg uansett... (selfølgelig er det ofte mange som overdriver dette også da...) Men hva er galt med at man noen høytider skeier litt ekstra ut..? I påsken er man jo ganske aktive også, med å stå på ski og turer i fjellet, så da er ikke dette den værste tiden å spise litt ekstra. Jeg føler at pluttselig er alt det gode blitt så negativt... Vi kan ikke spise noe som ikke er sunt lenger uten å få dårlig samvittighet. Julekalenderen kritiseres... nå påskeegget... og så har vi fått sukkerfrie kasser i nesten alle butikker... Det siste er jo egentlig en god ting, men det er så slitsomt at man liksom ikke kan ta ansvar selv... Jeg synes det er koselig med påskegodter, og synes at vi skal få spise det med god samvittighet! Jeg kommer i hvert fall til å lage påskeegg i år!!


2 kommentarer:

Marianne sa...

Synes påskeegg er en fin ting jeg, men jeg deler ut litt annerledes type påskeegg jeg da. Jeg har bittelitt godt og resten opplevelsesgavekort, som f.eks massasje, kino ++

Silje+Hans sa...

god ide :)