søndag 1. mars 2009

Filmanmeldelse: "He is just not that into you"


Dersom en gutt er interessert i deg, så kommer han til å ringe. Dersom han vil på date med deg, så kommer dette til å skje. Dersom du har sittet desperat ved telefonen og ventet på at han skal ringe i over en uke, så kommer han ikke til å ringe. Da er han bare ikke interessert.... Dette klarer ikke jenter å forstå, vi kommer opp med den ene unskyldningen etter den andre for hvorfor han ikke ringer. Kanskje han er påkjørt av en taxi, kanskje bestemoren hans døde, kanskje han plutselig måtte reise ut av byen og ikke har mobildekning...

Dette er en film om flere ulike forhold og deres problemer.
  • Vi har den ene damen som dater, og sitter helt desperat ved telefonen, og når han ikke ringer, så prøver hun å møte ham tilfeldig på utestedet hans... Hun er søt, bare for desperat, men tror alltid at han kommer til å ringe, og gir ikke opp håpet om å finne den rette.
  • Neste er damen som er gift, men forholdet har på en måte stoppet opp.
  • Så har vi henne som har vært sammen med typen sin i mange år, men han vil bare ikke gifte seg... er han ikke glad nok i henne? Er hun ikke noe koneemne?
  • Så har du henne som møter "den rette", men han er allerede gift. Men venninnen har hørt om en som gikk fra kona si for en annen og nå er de lykkelige sammen, så hvorfor kan ikke det bli henne også?
  • Vi har også hun som "dater" via moderne teknologi, telefon, sms, myspace, voicemail...
  • Så er det en mann, som er forelsket og flørter med en jente som ikke vil ha sex med han. Hvorfor? Hun sender jo ut signaler om at hun liker ham, men det går liksom ikke videre...

Selv om det er mange historier som blir flettet sammen, så er det alikevel en kjerne, og det er å klare å lese signalene han/hun sender ut. Ikke bare se det man vil se, og komme på mange unskyldninger for det man ikke vil se...

Jeg likte filmen. Den er morsom og den har mange gode og kjente skuespillere. Det var veldg god stemning i salen, så det virket som det var flere som koste seg. Det er mange historier, og derfor blir det kanskje litt lite om hver enkelt, så ting går litt fort, men alt i alt en grei film. Jeg gir den terningkast:



5 kommentarer:

Marie sa...

Wow, hvordan får du tid til å se så mange filmer! Så moro at du anmelder :)

Bjørg Marit sa...

Synes det er morsomt at vi kan ha så ulik film smak. Eg må bare si meg uenig i at filmen var bra. Eg kikka på klokka fleire ganger og håpa at filmen snart var ferdig. Eg trakk på smilebåndet ett par ganger, men mener at filmen ikkje hadde nokken handling og ingen høydepunkt. De andre i salen så jo ut til å ike den og det var nokken som klappet underveis i filmen. Godt me har ulik smak! Men det var en hyggelelig kveld og alltid en god stemning på kino.

Miss Wonderhill sa...

eg og va på denne den første mars!
når va du? eg likte ann godt, og stemningen i salen va sjef!
alt i alt en god filmopplevelse!!

Miss Wonderhill sa...

altså kl og kor, meinte eg=)

Silje+Hans sa...

eg såg den 28 februar kl halv ni på eldorado