lørdag 28. februar 2009

Filmen over alle filmer

I går kveld hadde vi Titanic kveld. Og jeg må si: Dette er filmen over alle filmer! Den har alt: fine kjoler, drama, spenning, kjærlighet, den er trist og morsom, og gripende siden vi vet at historen er sann (i hvert fall i prinsippet). Da den kom var det den største og dyreste filmen laget, og vi snakket ikke om annet i flere uker, både før og etter den kom. Jeg husker enda den dagen jeg så den på kino, jeg gråt og gråt, og timene gikk utrolig fort, selv om det er den lengste filmen jeg har sett.
Vi kommer vel aldri til å glemme:
"I am flying, Jack"
"You jump, I jump"
Og Jacks ønske om at Rose skal bli en gammel dame, og love å overleve mens han ligger i vannet og fryser ihjel.
Finnes det noen som enda ikke har sett denne filmen?

Ingen kommentarer: