lørdag 21. februar 2009

Valentinesday

De fleste sier de heller vil ha blomster alle andre dager en Valentines. Det synes jeg er det vanligste svaret også dersom jeg snakker med folk om valantines. Særlig gutter sier dette, de vil ikke gi blomster til kjæresten når de forventer det, heller en annen dag for da betyr det så mye mer. Det jeg lurer på er om de gjør det..? Er gutter som sier at de heller vil gi oppmerksomhet på andre dager flinkere til å gjøre dette enn de som også feirer valentines? Eller er det bare en dårlig unskyldning for å ikke feire valentines?
Jeg er i hvert fall glad for valentines og liker å feire denne dagen. Vi hadde en flott dag. Hans Øyvind jobbet, mens jeg var hjemme og lagde deilig, hjerteformet, sjokoladekake til ham. Jeg fikk en søt "me to you" bamse av hans øyvind :) Vi bestilte pizza hjem og så en romantisk film sammen. Jeg syntes dette var veldig koselig, og synes det er helt greit å ha en dag der man gjør koselige ting for hverandre. Det trenger ikke være så mye, bare en liten romantisk ting for å vise at man setter pris på den man er glad i :)
Kaken jeg laget til Hans Øyvind var veldig god, og litt spesiell. Den heter Bocca Nero, og jeg fant oppskriften på www.detsoteliv.no
Bocca nero:
1 dl sterk kaffe
100 g kokesjokolade med 70% kakao
5 stk bocca nero (36 g)
250 g smør
2 dl sukker
4 store egg
Kaken inneholder ikke mel og må derfor stekes veldig lenge. I oppskriften stod det 1 time, jeg lot den stå i en time og ett kvarter. Den minner litt om brownie i konsistensen, og den er veldig mektig!

Ingen kommentarer: