lørdag 1. juli 2017

En måned igjen

Vokser og vokser :)


Det er en måned igjen. Jeg har seks arbeidsdager igjen. Jeg hadde siste reisedag i går (rakk det akkurat før jeg ikke får lov å fly lenger...) Neste uke er det bare å få kontroll på alt på jobben og levere videre det som jeg ikke blir ferdig med.

Vi begynner å bli klare til å ta imot Dingsen. Tenkte å pakke fødebaggen denne helgen eller kanskje neste... Litt usikker på hva som skal/bør være med... Har fått noen tips: (fra apper, bøker, jordmor og venner... vet ikke om alle er like bra :))

- frukt/snacks - kanskje ikke noe jeg bør pakke allerede nå....
- myke klær - sikker lurt!
- ammeting (kjenner med litt usikker på dette med amming, virker litt rart... men håper å få det til :))
- spilleliste - er dette vanlig? -hva slags musikk passer best til pressing?
- noe til å gjøre rommet mer personlig - bilder da eller? :) puter, tepper og malerier... 
- drikke - sikkert lurt
- fødebrev - hva er egentlig et fødebrev? 
- hentesett - klær til å ha på Dingsen når vi tar henne hjem. Jeg har skjønt at dette visst er viktig siden det er første gang vi kler henne med egne klær.
- bilstol klar i bilen fra to uker før termin... kanskje litt tidlig, men vi har i hvert fall bilstolen klar i boden :)

Dingsen må jo også få et navn.
Vi er nede i fem navn på topp, avstemning om beste navn til høyre på bloggen :) 
(Sier ikke at vi velger vinneren, men det kan være med å påvirke)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Spenstig huskeliste:) tror du kan droppe malerier og puter for å gjøre rommet mer personlig... du er der jo ikke så lenge, så må HØ passe på å få det med når dere bytter rom... Tror du har mer enn nok med å fokusere på selve jobben du skal gjøre? Har aldri kjent behov for spillelister til pressingen, men der er vi jo forskjellige. Lykke til! Vi håper hun kommer før siste ferieuke er slutt - for da blir det Oslotur! Lykke til med siste avslapping og forberedelser før fødselen er i gang og livet blir snudd på hodet ❤️

Unknown sa...

Fødebrev er et brev der man skriver ønsker for fødselen. Men siden de aldri er helt like og det ikke alltid går sommmam planlegger til punkt og prikke er det ikke helt nødvendig, altså. (Jeg ønsket med f eks epiduaral på siste fødsel, men det rakk vi ikke og ikke trengte jeg det egentlig heller...) Ellers er det lurt å sjekke om de har bodyer etc på sykehuset, ellers må dere ha med godt med ferdigvasket tøy. I Kr sand har de sluttet å ha klær til disposisjon...