mandag 31. juli 2017

Permisjon dag 21 - Fødsel

I dag hadde jeg egentlig tenkt å skrive om en annen familieforøkelse, planen var at HØ skulle reise til Værnes og hente en liten chowchow-valp. 

Men så kl 5 i natt begynte jeg å kjenne på noen rier, og måtte fortelle HØ at jeg ikke trodde det passet helt å reise fra meg akkurat i dag. :)

De tre første riene kom med 20 min mellomrom, så kom de med 10 min mellomrom og allerede tidlig  på morgenen ringte vi til Ahus for å høre om vi kunne komme... de mente det fortsatt var tidlig og at vi burde vente litt. "Gå en tur i nabolaget"-sa jordmor. Ja særlig tenkte jeg... med rier rivende i kroppen som fort gikk over til å ha tre og fire minutters mellomrom. 

Jeg ventet i det lengste, men så fant vi ut at det bare var å reise, så vi ringte Ahus igjen og sa vi kommer. Vi var på sykehuset ca kl 11, vi parkerte ved akuttmottaket, så HØ måtte levere meg og så flytte bilen til mer egnet parkering. Han ventet til jeg var undersøkt og fikk bekreftet at vi fikk bli på sykehuset... Jeg hadde allerede åpning på 6 cm, og måtte egentlig rett inn på fødestua.

Da HØ hadde flyttet bilen og var tilbake igjen (han somlet noe, da han gikk seg bort) hadde jeg allerede hatt to pressrier... Det gikk superfort. Jeg prøvde først lystgass, men det var kvalmende, så jeg sa ja til epidural... men dette ble det rett og slett ikke tid til... Babyen ville ut :) Og kl 13:13, på vår 13 års bryllupsdag, kom lille Lovise til verden:

Frisk og sterk, med 10 fingre og 10 tær :)
Den stolte pappaen fikk æren av å skrifte første bleie: 

Så nå er vi plutselig en familie på tre:

2 kommentarer:

Solveig sa...

Gratulerer som nybakte foreldre 💐💐
Velkommen til verden skjønne Lovise.🎈🎈❤
Magisk tall nr 13, Et lykketall
Med alle gode ønsker fra Solveig

Anonym sa...

Gratulerer så mye!! Nyt tiden, den går veldig fort. Veldig koselig navn det ble på jenta deres:)