onsdag 25. desember 2013

Julaften hos familien Lied

Det er første juledag, jeg sitter alene hjemme i leiligheten for Hans Øyvind er akkurat gått på jobb. Vi feiret julen helt alene hjemme i leiligheten i går. Det var litt rart, men egentlig ganske koselig... Det var rolig og avslappende og alle gavene under treet var til jo til oss :)

Dagen begynte med at jeg, som vanlig, våknet alt for tidlig og var allerede spent i magen :) Jeg elsker jul! Jeg var oppe lenge før HØ og spiste sjokolade til frokost.
Vi hadde julegrøt mens vi så Tre Nøtter til Askepott sammen og jeg fikk mandelen og marsipangrispremien, yey:

Så bar det rett på jobb for min del. Jeg jobber i kirken som kirketjener, både julaften og førstedag. Planen var å jobbe masse ekstra i jula og og tjene penger til den nye leiligheten... Jeg skulle jobbe i kirken og på Tryvann, men Tryvann satte regnet en stopper for, så da blir det ikke så mye jobbing alikevel. Men litt i kirken ble det jo.

Etter kirken bar det hjem for å lage til jul hjemme. Først tok vi det obligatoriske familiebildet foran juletreet :) Greit å få det gjort.

Før vi satte igang med julemiddagen. Til forett var det salat, hovedrett var det pinnekjøtt og Dronning Maud pudding til dessert. Første gang jeg prøvde meg på pinnekjøtt, men det ble veldig bra. Særlig kålerabistappa, den var kjempegod!

Fine juletreet og alle pakkene var til oss :)
 
Vi fikk masse fint :) Gopro, yey!! Nå blir det bilder fra dykketurene :)

Egentlig en veldig fin jul, vi avsluttet med å hoppe i koseklær og se en julefilm sammen. Det gikk helt fint å være bare oss to, tror egentlig mødrene våre tok det tyngre en vi gjorde ;)

Ingen kommentarer: