torsdag 19. desember 2013

Shepards Pie med blomkål

Prøvde en god oppskrift i går som jeg gjerne vil dele videre :)
(Denne fant jeg i bladet Tara)

Shepards pie er jo ganske kjent, men denne varianten har jeg ikke prøvd før og den var overraskende god:

  • 2 rødløk
  • 2 røde paprika
  • 1 aubergine
  • 200 g grønne erter (frosne)
  • 500 g ferdig pastasaus (jeg liker dolmio)
  • 2 fedd hvitløk
  • 1 blomkål
  • 1 dl matfløte
  • en klatt smør
  • 1 dl (kanskje litt mer) revet ost, gjerne parmesan
Sett ovnen på 200 grader. Skjær paprika og løk i små biter og aubergine i små terninger. Fres dette i litt olje i en stekepanne, tilsett hvitløk. Rør inn frosne erter og ha i pastasausen. La dette småkoke på svar varme i 10-15 minutter. 
Del blomkålen i mindre buketter, kok i lettsaltet vann til denne er myk. Hell av vannet og la den dampe litt, mos blomkålen med fløte og en klatt smør. Smak til med salt og pepper (gjerne hvit pepper).

Ha først grønnsakssausen i en ildfast form, så blomkålmosen oppå, strø revet ost over. Stek i ca 20 min.

Enjoy!

Ingen kommentarer: