mandag 12. januar 2009

Nyttårsforsetter

Hva er egentlig poenget med nyttårsforsett? Vi klarer jo stort sett aldri å holde dem uansett, og så blir dette året også likt forrige. Vi veier liker mye, eller kanskje mer, har spist like mye godteri, kranglet like mye og er akkurat like late neste jul... Man klarer liksom aldri å bli et nytt og bedre menneske sånn over natta.

Men det er noe med et nytt år og nye muligheter. Da har man kanskje en ekstra viljestyrke til å prøve å forandre seg. Jeg er for nyttårsforsetter, men man må ikke legge lista for høyt, Det er for eksempel ikke så smart å si at jeg skal bli et bedre menneske, punktum. Det er mye bedre å heller ha noe konkret. Da vet man hva man skal gjøre... Og sett heller ikke lista for lavt :) Man skal ikke si at mitt nyttårsforsett er å spise mer sjokolade, fordi det klarer jeg i hvertfall... :) Men man kan si: Jeg vil spise mer sjokolade, for det gjør meg glad og alle liker glade mennesker.
Dette året er nyttårsforsettet mitt (og også Hans Øyvind sitt) å ta dykkerlappen i løpet av 2009. Jeg har alltid hatt lyst, men det er litt dyrt, så i år skal vi sette av penger spesiellt til dette. Dette er noe konkret, som for håpentligvis også har positive effekter, som f.eks. man trener litt mer, svømming er jo god trening og får kanskje mer overskudd og vi kommer derfor til å bli gladere mennesker :)

Ingen kommentarer: