torsdag 22. august 2013

Reise


Det er alltid spennende å reise, særlig til steder hvor man aldri har vært før. Men det er ikke spesielt gøy å ta vaksiner... nå sitter jeg med hjernehinnebetennelse i den ene armen og tyfoidfeber i den andre... det er ikke noe særlig det.

Nå har jeg reist så mye at til og med legen ble imponert over alle vaksinene jeg hadde i valsinasjonskortet, men alikvel blir jeg livredd hver gang jeg skal ta sprøyte. Jeg bruker aldri å se på når de setter sprøytene, men det gjorde jeg for første gang i dag... Og det burde jeg nok ikke gjort. Jeg har alltid tenkt at de bare bruker tuppen av spissen på sprøyta og setter stoffet like innenfor huden. Slik kjennes det i hvertfall når man ikke ser, men, gurimalla, de stapper jo hele den lange spissen helt inn i armen. Skummelt! 

Men vi hadde en flink lege, han satte begge sprøytene fort og fint, så det var over in no time :)
Så da er vi klare til å reise, så snart visumet er på plass også da.

Ingen kommentarer: